Ett drömpass

Började dagen helt fantastiskt, vaknade vid tio, låg och drog oss till tolv och åkte till stallet vid två. 
Hann till och med göra en fantastisk hummus (kikärtsröra) med dubbelt så mycket tahini som det skulle ha varit, woops haha! Det finns seriöst ingenting godare tillbehör till grönsaker, chips, frukt eller på mackan. Är helt frälst, fast så är det med det mesta nya vegetariska jag testar. Tänk er liksom att helt plötsligt börja äta helt ny mat som ni aldrig testat förut. ;) 
Nåväl, jag måste sluta prata om mat innan jag förlorar alla läsare totalt! 

Idag fick Turbo det där dressyrpasset jag pratade om innan, dessutom red vi för vår tränare så det gick verkligen helt fantastiskt! Givetvis är det sjukt jobbigt, för Turbo är framtung, saktar gärna av, är långsam och behöver någon som verkligen kan hålla reda på allt. ... Det kan inte jag, inte riktigt i alla fall. Hälarna åker upp, ytterhanden åker upp och jag faller fram lite då och då. Inte allt samtidigt, men lite titt som tätt händer det. 
På våra dressyrpass är det i regel jag som lär mig något, inte Turbo. För hans del så är det bara muskler och kondition det handlar om, samt lite pli. Men så får det vara ett tag tills vi kommit fram dit vi ska nu. Vårat mål, en bra ryttare. Därefter kan vi börja snacka snygga skänkelvikningar, bakdelsvändning och allt vad det nu heter. 
Vi tränade dessutom galoppen vilket gick galant för att vara Turbo. Den är klenare än klenast, men han rusar inte och får bara korsgalopp i kurvorna när det är lite jobbigt för honom. 
Efter ridpasset njöt Turbo av avsvampning och rykt, samt hälsade på Hailey (hund) som var enormt nyfiken på honom. Ännu en gång briljerade min fantastiska häst och stod bara alldeles still, nosade lite förundrat och fortsatte sin oroslösa slummer. 


Lägger normalt sett inte upp mobilkamera bilder av denna kvalité, men den här var ju bara för söt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vad fin han ääär <3 Och kul att det gick bra! <3

Svar: Ja visst är han, tack! <3
freetrotters.blogg.se

2014-08-15 @ 22:55:31 / URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0