Hästar i politiskt våld?

Vi alla har väl läst om det nu, eller så får ni ta och googla på en gång, om hur poliser rider över människor. Man får tycka vad man vill om att dessa människor som är med i motdemonstrationen gör fel, men jag anser att polisen gör fel. För i ett land där man skryter som ett fantastiskt djurskydd, så tycker inte jag att djur ska utsättas av sådana här hemskheter av myndigheter. 
Till att börja med anser jag verkligen inte att en myndighet ska rida hästar i tjänst på stångbett, och argumentet att det är ett stopp är bara löjligt för dessa hästar är tränade. Det här är djur som gått i ridhus fyllda med rök och uppspelat "kaos" utan att vinka på ett öra, dom ska vara tränade för det här. 
På varje bild jag ser så kastar hästarna med huvuden, försöker till varje pris att undvika de människor som flydde för sitt liv, men inte hann undan. En häst trampar inte på människor om dess huvud inte är så högt upp draget att de inte kan undersöka marken. 
Till exempel så ger jag alltid Turbo långa tyglar på grusväg så att han kan undersöka vad som är framför samt undvika de ställen som är obehagliga att kliva på. Drar jag upp hans huvud börjar han plötsligt trampa på ställen som är väldigt olämpliga gång på gång. 

Men hur det än är så bör inte djur utsättas för sånt här tycker jag, hur tränade dom än är så bör dom inte vara ett medel för att stoppa någonting vi människor orsakar. Men jag kan absolut ändra uppfattning, så kommentera gärna vad ni tycker om saken! :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19410749.ab

/C





Kommentarer
Postat av: Marica

Har pratat med en ridande polis från beridna högvakten och hon säger att dom har kandar (hade hon iaf) för att dom ska ha mer kontroll, nu är ju jag lite så där jaha men kontroll kan man ju ha på tredelat bett också. Så ja jag vet inte men iaf.. starka bett känns onödigt eftersom att det går att kontrollera en häst i halsring tex ;)

Svar: Vad kul att få prata med en! Jag håller mig dig haha, men samtidigt är det ju inte vi som sitter där. Men å andra sidan, när något händer är det väldigt lätt att råka dra ENORMT i hästens mun med kandar. :/
freetrotters.blogg.se

2014-08-23 @ 19:20:55 / URL: http://mariicaliindberg.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja det var så roligt! <3 haha hade hjälmen uppe i stallet, orkade inte hämta den!

2014-08-23 @ 22:13:22 / URL: http://neapocalypse.blogg.se
Postat av: Michelle

SV: Haha ja! Blev först väldigt missnöjd eftersom det började spöregna, men sedan då jag fick in bilderna i datorn och såg på dom så tyckte jag att dom blev riktigt coola faktiskt! Haha!
Kram Michelle!

Svar: Haha förstår det, själv undvek jag fotografering idag just av den anledningen men nästa gång kanske jag borde testa ändå :)
freetrotters.blogg.se

2014-08-23 @ 22:17:58 / URL: http://connect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0