Hästförbud

Jag har fått hästförbud, har ni hört på maken? En retlig och plågsam förkylning har dragit sitt slemmiga, skakande, febriga täcke över mig och vägrar släppa. Själv tror jag att den är helt psykiskt, men i samma sekund som jag hade skrivit till min mor att jag är förkyld hade hon bokat tid hos läkaren. Suck. 
Jag är fruktansvårt nålrädd, verkligen så pass rädd att jag hellre vill dö och faktiskt inbillar mig att jag ska dö. Med det sagt, blodprov kommer säkert bli obligatoriskt, det kommer mor se till. 

Men idag fick jag spendera underbar tid i stallet tillsammans med min underbare springare. Vi tog oss en sväng ut, jag gick med han bredvid och han skötte sig relativt bra. En del tjafs givetvis som vi däremot kom över, men det är ett steg i rätt riktning för att få en rimlig häst utomhus! 
Ja, imorgon kommer jag förmodligen inte få sitta på hästryggen alls men jag hade haft galoppträning på schemat. Hade tänkt ta några varv på 800m slingan, ett med mycket fattningar och ett där han verkligen får hålla galoppen samt hålla den lugn även på slingan vilket vi inte ens försökt hoppats på tidigare... 
Jaja, vi får ta det next time! 

För övrigt så funkar gymnasiet bra, alla lärare verkar väl okej och snart ska vi dra igång ett projekt där samhäll, historia och svenska samarbetar med titeln "konflikter". Det kan bli spännande! Dessutom får vi datorer på fredag, snacka om att jag ska ta hand om den som en baby för då får jag den när jag gått ut. ;) 

Todays mood gestaltat utav Turbo:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0