Öron rakt ut

Släpade mig upp klockan tio i sex i morse för morgonfodring, åh ljuva hästliv! Eller inte, konsekvenserna av att lägga sig sent och kliva upp tidigt blir bittra i form av huvudvärk, trötthet och grinighet. 
Tack gode gud för att jag tog min medicin idag i alla fall, känner mig så mycket piggare och trevligare än vanligt! Det är nämligen så att jag har ADD, så vardagen blir väldigt knepig utan mediciner och nu när jag slutat gå hos terapeut får jag ta tag i alla problem själv och använda mina lärdommar av DBT-lektionerna. Det funkar väldigt bra, men tålamodet för till exempel Frej (min pojkvän) och Turbo är inte så bra som det skulle behöva vara. 
Därför struntade jag också att rida i morse innan jag hade tagit medicinen, kanske att jag åker dit ikväll men jag tror att han får vila lite med tanke på allt nytt vi gått igenom de senaste dagarna såsom skänkelvikning från marken, nära-på buga, stå som en get och ändlösa försök till spanskskritt (vilket han verkligen inte begriper sig på alls). 
Han sköter sig ganska bra, men de hästar jag tricktränat med tidigare har varit mer "skapta" för det, eller lättare kanske. Turbo vill, men kräver väldigt mycket repetition för att förstå saker. Kanske borde vi fokusera på att lära känna varandra ett tag och ta trickträningen efter det. Fast det hade ju varit häftigt att visa Erika (Turbos ägare) några roliga tricks när hon kommer och tittar till honom i September. Vi får helt enkelt se! 

I övrigt är det verkligen dags för Turbo att få dressyra lite igen samt bli av med energin. Han behöver få tänka lite, vilket han gör massvis när vi övar på nya saker. Man verkligen ser hur han fokuserar och funderar, det är så underbart! 
Och vill ni veta någonting supergulligt? När Turbo slappnar av i ridning eller skötsel så är det som att han "tappar öronen", dom bara flopp! faller åt sidorna. Rakt ut står dom, ser hur kul ut som helst!
Världens gulligaste är han. ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; men vad kul! gör det :D
Om man är omotiverad så ta ett pass där du gör något enkelt som han snabbt förstår, som med Clooney så har jag han lös, och när han står stilla och lugnt medans jag t.ex borstar får han klick, när han står stilla när jag sprayar får han klick. Det är väldigt lätt att fatta :) Så han lär sig att när han är duktig får han godis!!

2014-08-15 @ 13:13:11 / URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Vill du göra bloglovinbyte förresten? :)

Svar: Absolut, ska skaffa det först bara ;)
freetrotters.blogg.se

2014-08-15 @ 13:14:41 / URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0