Slappdag

Sitter och kurar i stallet medan regnet får plåttaket att spela ovanför mitt huvud. Utanför är himlen grå och marken fylld av slaskiga pölar som förvandlar mina skor till bruna klumpar. Med andra ord trivs jag som aldrig förr i stallet!
Idag får Tubbe vila, själv är jag hungrig och vill hemhemhem, dessutom regnar det så mycket att banan inte är ett alternativ ens. Skogen orkar jag heller inte krångla med, plus att latmasken min skött sig galant de senaste gångerna och har gått ganska hårda pass. Alla behöver vi ju vila, eller hur?
Frej slutar inte förrän 16:30 så jag är helt sysslolös, stallet är nästintill färdigfixat sånär som på hö och kraftfoder.
Jag tror att jag ska läsa alla bloggar jag inte hunnit läsa på senaste och bara njuta av att dagens måsten är avklarade.

För övrigt börjar mitt schema imorgon, hjälp! Vi kommer sluta 14:45 då historian är inställd så det är väl en bra start, men å andra sidan börjar vi 08:30 med naturkunskap. Gäsp!
På morgonen är helt klart samhälle eller något slags språk att föredra tycker jag då det inte är så tunga ämnen. Men jag hoppas verkligen att vi får en mjukstart lite där för det kan jag verkligen behöva haha.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Underbart snyggt pannband!

Svar: Ja visst är det, och idag fick jag ett nytt av samma tillverkare ;)
freetrotters.blogg.se

2014-08-21 @ 16:06:17 / URL: http://skogsrusset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0