Suck & Pust

Första dagen på gymnasiet är avklarad och jag har ännu en gång landat i sängen med datorn framför mig, allt för att inte somna av utmattning! Jag är åtminstonde nöjd med linjen och klasskompisarna, allt flöt på bra och Vasa är en riktigt häftig skola. Dessutom finns det ett café där som säljer kaffe för 5kr, jag kommer onekligen bo där på rasterna! 
Men när jag fick schemat var verkligen första tanken "nej, nu åker Turbo tillbaks det här går ju inte" för vi slutar runt fyra varenda dag, om vi har otur slutar vi fem vissa dagar. Kan ni förstå min tanke haha? Vill för allt i världen inte lämna tillbaks Turbo hur dryg och energipumpad han än är så han stannar givetvis. Dessutom kommer ju Martina ta hand om honom tre dagar i veckan varav två skoldagar så jag lär väl överleva. 

Turbo är den tyvärr den typen av häst som bör ridas nästan varje dag, men på måndagar kommer han förmodligen få en vilodag för annars avlider jag! Dessutom förtjänar alla hästar en vilodag lite då och då. 
Men idag ska han motioneras och jag ber till gudarna att han har bestämt sig för att vara med på noterna, annars vet jag inte vad jag tar mig till så trött som jag är. Imorgon är jag däremot stallfri, får man säga halleluja? 
Jag verkligen älskar stallet, men att få komma hem och bara gosa hela dagen lär väl inte en människa lida av. 
Inser nu att hälften av er förmodligen tror att jag avskyr att vara i stallet och vill undvika det till varje pris, men jag lovar att jag älskar det haha! Förresten så går det en tjej i min nya klass som verkar gilla hästar (ni får ha överseende med att jag helt bytte ämne nu men), så jag kommer förhoppningsvis ha någon att snacka häst med hela dagarna. 

Nu är det stalldax, mer får ni sen om jag inte somnar direkt efter stallet. ;)
 
Bildskön är han inte alltid
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Härligt att du är nöjd med linjen och klassen! :)

Svar: Ja det är jag verkligen, tack! :D
freetrotters.blogg.se

2014-08-19 @ 19:46:41 / URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0