Presentation Olivia och Hästarna

Presentation Olivia:
Hejsan, jag heter Olivia och är 19 år, just nu bor jag i hudiksvall och jobbar som hästskötare hos Linda S Hedström. Jag kommer att jobba där tills den 24 augusti, sen fortsätter mina äventyr som utbildad travhästskötare. 
Jag har pluggat en treårig gymnasieutbildning inom inriktningen trav, och under min tid där hann jag ta både körlicens och tränarlicens. Min familj bor i Dalarna, och det är också där hästarna är, på våran hästgård. Jag kommer att flytta tillbaka dit den 25 aug. 
 
Jag fick min första egna ponny när jag var 3 år och har sedan dess haft en mängd olika ponnysar, för nästan 10 år sedan hittade jag min hjärtehäst, Idenors Oliver. Han har lärt mig otroligt mycket och betyder allt för mig! 
 
Idenors Oliver
Oliver är en kallblodstravare på 13 år, vi har gjort allt tillsammans. Han är utbildad msv dressyr och msv hoppning.
Men saker som spansk skritt, piaff, passage och piruetter kan vi lägga till utbildnings nivån nu efter mycket träning och tid. Oliver gör allt man ber om och älskar att arbeta. Mycket tricktränad och är min demo häst när jag ska lära ut trick. Videos kommer att komma på denna blogg. 
 
 
Loming
Har bott hos oss i några månader nu, Loming är en kallblodstravare på 5 år som tränas till start. Han är jättesnäll att rida och köra, men ej utbildad. En liten gosse med stort hjärta, olivers högra hov ;) 
Under utbildning i ridningen.
 
 
Virvelvinter 
Virre är den äldsta hästen på gården, han är 21 år gammal, men beter sig som en unghäst. 
Han användes mest som körhäst och nu är han glad pensionär som luftar hovarna någon gång ibland.
Denna herre kan hoppa! Han har bra teknik och tycker det är jätteroligt, att rida själv eller att rida i paddocken är han jättesnäll men blir lätt uppjagad om man rider ut flera stycken. gudasnäll i all hantering, en guldgosse!
 
 
Lilltintan
Stina som hon kallas är enda stoet på¨gården just nu, ett russ på 18 år. Jag har tidigare tävlat i hoppning på henne och vi plockade många rosetter, hon är en riktig läromästare och älskar barn! Min lillebror och min lillasyster rider henne och jag kör och tricktränar med henne, hon har även fått tre föl här på gården!
 
 
Joles Alfons
Alfons är en shettis på 9 år, han är uppfödd hos oss och jag ägde hans mamma tidigare. 
Han är jättesnäll att både rida och köra, men han är ju lite shettis oxå, mycket bus hör till vardagen, alfons är mycket tricktränad och älskar att showa!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica [J.L's Hovslageri, Jämtland]

Fina hästar, här kommer jag kika in fler gånger :-)

2014-08-14 @ 15:49:48 / URL: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0